System POCKETLIFT

Transport pionowy – system POCKETLIFT®

Najnowszą innowacją w dziedzinie pionowego i pochyłego transportu materiałów sypkich w przemyśle jest technologia POCKETLIFT®. Produkt ten reprezentuje nowy kierunek rozwoju, wykorzystując sprawdzoną w praktyce technologię FLEXOWELL®, której największą zaletą jest możliwość transportu materiału w pionie do wysokości 500 m oraz osiągając wydajności do 5000 m3/h.

W technologii POCKETLIFT®, funkcję nośną stanowią dwa pasy taśmy linkowej połączonych ze sobą sztywnymi belkami poprzecznymi.
Przenoszony materiał jest ładowany do kieszeni wykonanych z wzmacnianej tkaniną gumy, które są przykręcane do środkowej części poprzecznych belek i dzięki temu mogą być indywidualnie mocowanie i wymieniane. Działanie systemu POCKETLIFT® pozwala na osiągnięcie wysokiej wydajności transportu, przy dużych różnicach poziomów.

Obecnie najwyższy przenośnik Pocketlift o wysokości podnoszenia 276 m znajduje się w USA w kopalni węgla kamiennego gdzie transportuje szybem urobek powierzchnię.
W oparciu o technologię FLEXOWELL® (ponad 60 000 instalacji na całym świecie!) i nowo rozwinięte systemy transportu, jest teraz możliwe pokonanie ograniczeń funkcjonalnych tradycyjnych przenośników taśmowych i przeniesienie się w nowy wymiar w technologii transportu materiałów.

Opracowanie to jest następnym kamieniem milowym w technologii FLEXOWELL® i udowadnia światowe przewodnictwo tego systemu w pionowym i pochyłym transporcie materiałów.

Sekcja załadunkowa POCKETLIFT®.

Konfiguracje POCKETLIFT®
S – System pionowy

W konfiguracji pionowego przenośnika „S” taśma POCKETLIFT® zawieszona jest swobodnie między stacją napędową i zwrotną bez konieczności stosowania dodatkowych elementów mechanicznych.

Innerconveyor

System Innerconveyor (z kieszeniami skierowanymi do wnętrza konstrukcji przenośnikowej)
System INNERCONVEYOR® cechuje prosta konstrukcja, wymagającą tylko pięciu głównych części wirujących, od pięciu do dziesięciu krążników z pierścieniami gumowymi (zależnie od długości strefy zasypu ) oraz dwóch par krążników prowadzących FGR 220/6 FLEXOWELL®.

Główne części napędowe obejmują: ogumowany bęben napędowy oraz górne i dolne bębny kierunkowe, montowane na pojedynczych wałach oraz blokach łożyskowych. Daje to w rezultacie dziesięć zewnętrznych bloków łożyskowych, łatwych do smarowania za pomocą centralnego systemu smarowania.

Małe bloki łożyskowe krążników z pierścieniami gumowymi i krążników prowadzących FLEXOWELL® można także włączyć do centralnego układu smarowania niewielkim nakładem kosztów.

Transport materiału w systemie z kieszeniami skierowanymi do wewnątrz, pozwala na zbieranie ścierów i ich zwrot do głównego strumienia materiału. Inną korzyścią tego systemu jest zmniejszenie poboru energii dzięki zmniejszeniu strat spowodowanych tarciem.

FLEXOWELL®, FLEXOLIFT®, FLEXOFAST®, FLEXOTURN®, POCKETLIFT® są zastrzeżonymi znakami handlowymi.

Możliwość komentowania jest wyłączona.