Konfiguracja

1. Linia prosta: taśma FLEXOWELL® biegnie pomiędzy bębnem napędowym i zwrotnym. Dodatkowe krążniki nośne są instalowane pomiędzy bębnami przenośnika z dużymi odstępami pomiędzy osiami. Te taśmy z falistą ścianą boczną są stosowane tam, gdzie zwykłe taśmy nieckowe nie mogą być instalowane – np. specjalne taśmy podające i wybierające. Szczególnie w transporcie piasku i żwiru zostały one zaprojektowane jako taśmy „Aquamator”.

2. Linia prosta nachylona: systemy oparte o układ prostoliniowy mogą być nachylone do 40°. Taśma FLEXOWELL® jest lepszym rozwiązaniem od taśmy płaskiej dzięki wulkanizowanym profilom.

3. Pochylony system L: przenośnik „L” jest podobny do przenośnika „S”. Różni się tym, że w stacji napędowej nie ma bębnów kierunkowych ponieważ stacja jest ustawiona w tej samym kierunku co oś podłużna taśmy. Przenośnik „L” może być nachylony pod dowolnym kątem do poziomu. Napęd przenośnika „L” zapewnia taką prędkość taśmy, że materiał rozładowuje się sam dzięki sile odśrodkowej.

4 i 5. System S – nachylony: w przypadku przenośników o nachyleniu rzędu 70° lub mniej, wymagane są rolki wsporcze (prowadzące) na całej długości taśmy, pomiędzy stacja napędową i zwrotną.

6. System S – pionowy: w konfiguracji tej taśma FLEXOWELL® zawieszona jest swobodnie między stacją napędową i zwrotną bez konieczności stosowania dodatkowych elementów mechanicznych.

7. System Flexoturn: system FLEXOTURN® posiada konfigurację systemu „S”. W odcinku pionowym, obie taśmy mogą być skręcone do 180° w lewo lub w prawo. Skręcenie wymaga dodatkowych, elastycznych wydłużeń krawędzi taśmy. Warunkiem koniecznym jest spełnienie wymagań co do minimalnej długości pionowego odcinka, w którym następuje skręcenie taśm.

Ta sprawdzona koncepcja pozwala na oszczędność miejsca w obszarze transportu materiału poprzez uniknięcie przesypów i przenośników pośrednich, co skutkuje oszczędnościami kosztów.

W pionowym odcinku skręcenia, taśmy biegną bez rolek prowadzących w obudowie rurowej, szybie lub w odwiercie. Przy skręceniu > 90° może być niezbędne zastosowanie rolek dystansowych pomiędzy taśmami.

Skręcenie o 90° jasno wskazuje, że obie taśmy odchylają się od linii pionowej. Dlatego konieczne jest zastosowanie urządzeń prowadzących przed wejściem taśmy z góry i z dołu.

8. System blokowy C: system ten pozwala na zachowanie typowej geometrii wlotu i wylotu, podobnie jak w standardowych układach samorozładowczych. Typowe przenośniki wysięgowe do wyładunku naziemnego nie wymagają również modyfikacji.

System ten wymaga minimalnej przestrzeni w punkcie załadunku i bardzo niewielkiego szybu dla taśmy nośnej i powrotnej. Prędkość taśmy wzdłużnego odcinka zasypowego przechodzi w prędkość FLEXOLIFT® co skutkuje łagodną, paraboliczną trajektorią zasypu w części wznoszącej. Zużycie półek i taśmy może być prawie wyeliminowane dzięki przyspieszeniu zasypu, co znacznie zwiększa żywotność taśmy. Przy transporcie materiału lepkiego, pomiędzy górną stacją kierunkową i bębnem napędowym należy umieścić urządzenie czyszczące taśmę. Jest to koło atakujące, które napędzane jest dzięki tarciu taśmy i powoduje wibracje wzdłużne i skrętne taśmy.

Pozostałe korzyści to: niższe zużycie energii, cicha praca oraz mniejsze zapylenie dzięki możliwości zamknięcia szybu, zwiększona niezawodność poprzez zmniejszenie liczby części ruchomych oraz ograniczenie czynności obsługowych.
9. System INNERCONVEYOR® cechuje się prostą konstrukcją, wymagającą tylko pięciu głównych części wirujących, od pięciu do dziesięciu krążników z pierścieniami gumowymi (zależnie od długości strefy zasypu) oraz dwóch par krążników prowadzących FGR 220/6 FLEXOWELL®.

Główne części napędowe obejmują: ogumowany bęben napędowy oraz górne i dolne bębny kierunkowe, montowane na pojedynczych wałach oraz blokach łożyskowych. Daje to w rezultacie dziesięć zewnętrznych bloków łożyskowych, łatwych do smarowania za pomocą centralnego systemu smarowania.

Małe bloki łożyskowe krążników z pierścieniami gumowymi i krążników prowadzących FLEXOWELL® można także włączyć do centralnego układu smarowania niewielkim nakładem kosztów.

Transport materiału w systemie z kieszeniami skierowanymi do wewnątrz, pozwala na zbieranie ścierów i ich zwrot do głównego strumienia materiału. Inną korzyścią tego systemu jest zmniejszenie poboru energii dzięki zmniejszeniu strat spowodowanych tarciem.

System Flexofast: od 1979 roku system FLEXOLIFT® sprawdza się na świecie w praktycznych zastosowaniach (podnoszenie w pionie > 100 m, wydajności > 1 000 t/h, prędkości taśmy < 3 m/s ).

Wydajność i wysokość podnoszenia są ograniczone tylko przez wytrzymałość taśm bazowych.

Większe wysokości podnoszenia i wydajności mogą być osiągane tylko poprzez zastosowanie szerszych taśm, niższej wagi elementów naciągających i / lub zwiększenie prędkości przenoszenia.

We współpracy z Politechniką w Hannowerze, zaprojektowano i zbudowano szybkobieżny przenośnik pionowy ( FLEXOFAST® ), o wysokości podnoszenia 21,5m i prędkości taśmy 8 m/s.

Specjalne urządzenia załadowcze i rozładowcze z taśmami FLEXOWELL® posiadają wymienione niżej zgłoszenia patentowe:
G 8300456.4; US 4.580,677; Europe 0088774.

Wyniki badań wskazują, że przy osiąganej obecnie wytrzymałości taśm na rozciąganie (taśmy z kordami stalowymi), systemy FLEXOFAST® mogą być stosowane do wysokości podnoszenia 500m i wydajności rzędu 2000 t/h przy prędkości taśmy 6 m/s.

Możliwość komentowania jest wyłączona.